Michael Jackson 'Off the Wall' Documentary Bakal Disiarkan di Sundance & Showtime

Sunday, January 17, 2016



Empat tahun selepas Spike Lee melancarkan dokumentari Bad 25, satu lagi dokumentari Michael Jackson akan datang tentang menemui kita. 1979 LP Off The Wall memberi tumpuan kepada perubahan kerjaya  beliau dan dokumentari itu akan ditayangkan di Festival Filem Sundance pada Jan 24, ke udara pada Showtime 5 Februari di 09:00 ET, dan pelancaran CD / DVD dan CD / Blu-ray  pada 26 Februari.

Dihasilkan oleh Spike Lee, John Branca dan John McClain, Michael Jackson's Journey From Motown to Off the Wall akan mendokumentasikan album MJ sebagai superstar dewasa  - bersama-sama dengan Bad Girls Donna Summer yang dikeluarkan pada tahun yang sama - diiringi dalam moden era muzik pop. Dokumentari itu akan menampilkan rakaman arkib Jackson di samping temubual kontemporari dengan keluarganya, Lee Daniels, The Weeknd, Pharrell, John Legend, Questlove dan lain-lain.

Adalah sukar untuk membayangkan sekarang, tetapi sebelum beliau dinobatkan sebagai Raja Pop, dia berada di persimpangan kerjaya lewat tahun 70-an. Kebolehan menjadi bintang kanak-kanak sudah dibuktikan, penyanyi Motown berusia 20 tahun itu yang perlu untuk mencipta semula bunyi dan personaliti beliau untuk membentuk kerjaya solo yang berjaya.

Dengan bantuan Quincy Jones (yang bekerja dengan Michael di The Wiz), Jackson mereka album yang berkhidmat sebagai debut kerjaya dewasa beliau. Campuran disko, pop, R & B dan soft rock yang menghasilkan dua No. 1 hits di Billboard Hot 100 (solo pertama  sejak "Ben" pada tahun 1972), Off The Wall adalah album pertama daripada solo artis yang memiliki empat lagu dalam 10 teratas dalam Hot 100.

Sumber: Billboard

Berikut adalah video teaser dan klip rasmi untuk Michael Jackson's Journey From Motown to Off the Wall





You Might Also Like

0 comments

Follow Us on Twitter

Facebook page