Dokumentari oleh Spike Lee mendedahkan Temuduga pada tahun 1980 Michael Jackson: Tiada Rasa bersalah Tentang Meninggalkan Abang-abangnya

Friday, January 22, 2016


Dokumentari Spike Lee, "Michael Jackson’s Journey from Motown to Off the Wall" akan disiarkan pada 5 Februari pada Showtime dan anda tidak boleh ketinggalan untuk menyaksikannya. Hadiah Spike untuk Michael ialah pemulihan lengkap sebagai genius muzik pra "Thriller" dan kemudian hanyut ke dalam kegilaan.

Ini adalah Michael Jackson sebelum cimpanzi dan Neverland dan semua keanehan yang akhirnya memakan dirinya. Terus terang, selepas menonton filem Spike, saya lebih yakin berbanding sebelum ini, bahawa kejayaan gabungan "Thriller" dan "Bad" mencipta raksasa. Ia terlalu banyak untuk Michael Jackson sebagai Raja Pop. Tetapi itu untuk filem lain.

Filem ini menceritakan ringkasan daripada Jackson 5, kemudian meneroka bagaimana kumpulan itu meninggalkan Motown  untuk Epic Records, dan bagaimana Michael dipisahkan sebagai penghibur solo. Hanya dua daripada adik-adiknya, Marlon dan Jackie, sedang ditemuramah (dan mereka sangat teliti). Terdapat juga temu bual dengan Katherine dan Joseph Jackson, rakaman arkib Sammy Davis Jr, Fred Astaire, dan Gene Kelly.

Quincy Jones memainkan peranan yang besar sebagai pengeluar "Off the Wall," album solo yang melancarkan kehidupan kedua Michael. Bahagian kedua keseluruhan filem itu dikhaskan untuk pembikinan "Off the Wall", Spike sangat bijak dan bekerja hingga ke akarnya- Michael menulis hits terakhirnya seperti "Shake Your Body" dan bekerja dengan Gamble dan Huff di Philadelphia.

Sebilangan besar orang yang ditemuramah termasuk Berry Gordy dan Suzanne de Passe, untuk memulakan. Stevie Wonder menunjukkan bagaimana dia menulis "I Can't Help It" (saya ingin Gladys Knight dimasukkan., Dia menjumpai Jackson 5. Referens kepada Frank Dileo juga hilang). Tetapi  anda telah mendapat semua orang-orang yang bekerja dengan Michael seperti jurutera bunyi, Bruce Swedien, ramai pemuzik, ditambah banyak bintang semasa seperti Questlove, John Legend dan Pharrell.

Filem ini terkenal dengan rakaman arkib dan temu bual dengan Michael daripada lewat tahun 70-an melalui sebelum "Thriller." Pembedahan plastik adalah mungkin hanya hidung. Warna kulit masih hitam, tiada tanda-tanda pelunturan. Michael adalah jelas dan agak menyuarakan sendiri tentang apa yang dia cuba lakukan dengan muzik dan kerjayanya. Dia masih seorang yang gemar kepada dunia. Mania masih belum datang.

Terdapat saat-saat yang akan mengagumkan kamu. Pertama adalah Karen Langford, salah seorang daripada peguam Michael, membaca nota pada tahun 1979, tulisan tangan daripada Michael mengisytiharkan niatnya untuk menjadi seorang artis baru yang dinamakan "MJ" tanpa masa silam Jackson 5, untuk pemerintah dunia. Satu lagi adalah melihat Randy Jackson, adik Michael yang kemudian terlibat dalam kewangan dan kerjayanya, berjaya sebagai percussionist utama.

Tetapi anda melihat Michael, ke arah akhir, memberitahu penemuduga Sylvia Chase bahawa dia tidak bersalah tentang dia meninggalkan saudara-saudaranya di belakang. Dia cukup pasti bahawa dia akan bergerak ke hadapan untuk memenuhi apa yang dilihatnya sebagai nasibnya. Jelas bahawa beliau seorang yang genius, dan luar biasa - seperti katanya - "I Want You Back." Dan itulah di mana masalah bermula.

Tetapi itu untuk filem lain. Filem ini merombak tahun kerosakan, dan membentangkan Michael Jackson sebagai penghibur muda cemerlang dalam pembikinan. Kerja yang hebat.


Sumber: Showbiz 411

You Might Also Like

0 comments

Follow Us on Twitter

Facebook page